Lähettämistämme sähköposteista avataan varmistetusti yli 90%. Kuitenkin erityisesti Gmailin ja iCloudin kanssa on ollut jonkin verran ongelmia. Gmailissa sähköpostit ovat välillä menneet joko Tarjoukset-välilehdelle tai Roskaposti-kansioon ja iCloudissa viestit eivät ole välillä menneet perille ollenkaan.
Palvelustamme lähetetään joka kuukausi tuhansia sähköposteja ja koska osa laskujen vastaanottajista on merkinnyt sähköpostit roskapostiksi, niin tällöin erityisesti Gmail, saattaa siirtää sähköpostit myös muilla vastaanottajilla väärään paikkaan.
Tässä tarvitsemme sinun ja lähipiirisi apua!
Jotta voimme opettaa erityisesti Gmailin takaisin ”oikeille tavoille”, pyydämme sinua ja lähipiiriäsi auttamaan asiassa. Voit auttaa lähettämällä palvelusta testilaskun tms. omiin ja lähipiirisi Gmail-, iCloud- yms. -osoitteisiin. Jos sähköposti joutuu Gmailissa Tarjoukset-välilehdelle, tulee se siirtää Ensisijainen-välilehdelle. Jos se taas joutuu Roskaposti-kansioon, tulee klikata ”Ei roskaposti” -nappia ja mahdollisesti siirtää se vielä Tarjoukset-välilehdeltä Ensisijainen-välilehdelle.
iCloudissa ollut ongelma on pariin otteeseen estänyt sähköpostin lähetyksen kokonaan. Eli sähköposti ei ole tällöin päätynyt edes roskapostikansioon, koska iCoud ei ole ottanut sitä ollenkaan vastaan. Tällöin lähettäjälle on lähetetty sähköpostitse tieto lähetyksen epäonnistumisesta. Tässä on voinut auttaa laskun lähettäminen sähköpostin liitteenä oletuksena olevan linkin sijaan. Paras tapa korjata ongelma on kuitenkin lisätä lähettäjä osoitekirjaan, jolloin iCoudin pitäisi jatkossa ottaa viesti aina vastaan.
Voit osallistua myös Microsoftin sähköpostipalvelun (Hotmail/Live/Outlook) osoitteilla. Emme ole kuulleet, että näillä olisi ollut ongelmia sähköpostien joutumisessa roskapostikansioon, mutta jos näin käy siirrä sähköposti oikeaan kansioon.