LASKUPISTE™-KÄYTTÄJÄTUTKIMUS 2020
Yleistä
Suoritimme kyselytutkimuksen käyttäjillemme loka-marraskuun vaihteessa 2020. Kyselytutkimuksen tavoitteena oli saada kattavasti tietoa palvelustamme erilaisten käyttäjäprofiilien nakökulmasta. Onnistuimme tässä aktivoimalla suuren joukon käyttäjiämme osallistumaan kyselyyn sähköpostiviestinnän, Facebookin sekä palvelussamme tapahtuneen mainonnan avulla. Sähköpostikampanja lähetettiin tällä kertaa koko postitusryhmällemme, kun viime vuonna se kohdistettiin ainoastaan aktiivisiin käyttäjiin ja tämän avulla saimme nostettua vastaajien määrää huomattavasti viime vuodesta.
93,6 % SUOSITTELEE!
KÄYTTÄJÄT
Laskupiste sisältää kaiken laskutukseen liittyvän 85,5 %:lla käyttäjistämme. Aktiivinen kehitystyömme on nostanut tätä viime vuoden 80 %:sta. Vaikka prosentti onkin korkea, saimme kuitenkin paljon uusia kehitysideoita jo pitkälle kehityslistallemme, joten kehityksen loppumista ei tarvitse pelätä.
Hinnoittelu
Tyytyväisyys
Kysyimme käyttäjiemme mielipidettä yllä olevassa graafissa näkyvistä väittämistä. Väittämien vaihtoehdot olivat väliltä 1 – 4. Kaikkien väittämien vastausten keskiarvo oli erinomaisesti tasaisesti karvan alle 3:sta 3,6:een.
Tyytyväisimpiä käyttäjämme olivat palveluumme ylipäänsä, sen nopeuteen ja sen tuottamaan apuun laskutuksessa ja muussakin käytössä sekä asiakaspalveluumme. Trendinä pisteet kasvoivat jokaisella osa-alueella, paitsi palvelun edullisuudessa.
Heikoimmat pisteet 2,92 (viime vuonna 3,00) saimme palvelun edullisuudesta. Tässä on varmastikin taustalla lokakuun alun hinnoittelumuutos, joka nosti hintoja eniten paljon laskuttavilla. Hinnat nousivat kuitenkin myös kaikilla Standard- ja Pro-tason käyttäjillämme ja tähän nähden saamamme pisteet olivat ennakkoarvioita paremmat.
Viime kyselyssä saimme asiakaspalvelusta 3,14, jota emme pitäneet aivan tarpeeksi hyvänä ja johon toimmekin jo viime vuonna Freshdeskin järjestelmän, jonka kautta saimme tuotua mm. chatin asiakaspalveluun. Näiden parannusten myötä asiakaspalvelusta saamamme pisteet nousivat 3,46 %:in 😊
Tänä vuonna toimme yhden uuden väittämän aiempiin kyselyihin nähden. Olimme saaneet jonkin verran palautetta liian nopeasta kehitystahdista ja nyt halusimme saada laajemman joukon mielipiteen asiasta. Tyytyväisyydestä palvelun kehitykseen saimme erinomaisen 3,43, johon pohjautuen voimme jatkaa aktiivista kehitystä myös jatkossa. Tietysti pyrimme tuomaan uudet ominaisuudet hallitusti siten, etteivät ne juurikaan vaikuttaisi peruskäyttöön ja niitä voisi ottaa käyttöön vain halutessaan.
Helppokäyttöisyyden pisteet nousivat toiseksi eniten asiakaspalvelun jälkeen. Nyt pisteet olivat 3,4 (viime vuonna 3,2) ja sitä voi pitää erinomaisena tuloksena. Olemme saaneetkin paljon positiivista palautetta palvelun selkeydestä ja helppokäyttöisyydestä. Saimme myös hyviä kehitysideoita, joilla käyttöliittymän toimivuutta voidaan entisestään parantaa ja jo seuraavassa versiossa tuommekin pienen parannuksen lasku/tarjousrivien numerokenttien muokkaukseen.
Erinomaisista pisteistä huolimatta, helppokäyttöisyyteen panostetaan myös jatkossa. Jos sinulla on hyviä ideoita, joilla palvelusta voisi tehdä entistä käyttäjäystävällisemmän, niin toivommekin että kerrot näistä myös meille.
Ominaisuudet
Oman verkkokaupan toteutus palveluumme ei ole lähitulevaisuuden suunnitelmissa, mutta kumppanimme Markup.fi on toteuttanut lisäosan, jonka avulla palvelumme saa integroitua suosittuun WooCommerce-verkkokauppaan.
Käyttäjäpalaute 😊
Asiakastarinat
Kysyimme myös halukkuutta osallistua kotisivuiltamme löytyviin asiakastarinoihin oman tarinansa muodossa. Mielenkiintoa näihin löytyi useammalta vastaajalta ja olemme kaikkiin yhteydessä asian tiimoilta.
Kiitokset vielä kaikille vastaajillemme avustanne palvelumme tulevaisuuden suunnittelussa!
Katso vuoden 2024 kyselytutkimuksen tulokset
Katso vuoden 2023 kyselytutkimuksen tulokset
Katso vuoden 2022 kyselytutkimuksen tulokset
Katso vuoden 2019 kyselytutkimuksen tulokset
Katso vuoden 2018 kyselytutkimuksen tulokset