LASKUPISTE™-KÄYTTÄJÄTUTKIMUS 2022
Yleistä
Suoritimme kyselytutkimuksen käyttäjillemme huhtikuussa 2022. Halusimme siirtää aiemmin syksyllä pidetyn tutkimuksen aurinkoiseen kevääseen 🌞. Kyselytutkimuksen tavoitteena oli saada kattavasti tietoa palvelustamme erilaisten käyttäjäprofiilien nakökulmasta. Onnistuimme tässä aktivoimalla suuren joukon käyttäjiämme osallistumaan kyselyyn sähköpostiviestinnän, Facebookin sekä palvelussamme tapahtuneen mainonnan avulla. Sähköpostikampanja lähetettiin tällä kertaa aktiivisimmille 1800 käyttäjällemme, kun viime vuonna se kohdistettiin koko postitusryhmällemme. Tämän takia saimme jonkin verran viime vuotista vähemmän vastauksia kyselyymme, mutta vastausten laatu oli yleisesti ottaen erinomainen.
96,2 % SUOSITTELEE!
KÄYTTÄJÄT
Laskupiste sisältää kaiken laskutukseen liittyvän 78,8 %:lla käyttäjistämme. Tämä on laskenut reilusti viime vuoden 85,5 %:sta. Vaikka olemme kehittäneet palvelua hyvin aktiivisesti, niin tämä kertoo siitä, että yhä useampi on siirtynyt kokonaan Laskupisteen käyttöön ja tätä kautta tarpeet ovat kasvaneet. Lisääntyneisiin tarpeisiin liittyen saimmekin paljon kehitysideoita, joita tuomme palveluumme tulevaisuudessa.
Hinnoittelu
Tyytyväisyys
Tyytyväisimpiä käyttäjämme ovat viime kyselyn tapaan palvelun nopeuteen, sen tuottamaan apuun laskutuksessa ja muussakin käytössä, asiakaspalveluumme sekä palveluumme ylipäänsä. Näistä eniten ovat nousseet palvelun nopeus sekä asiakaspalvelu. Kaikista eniten ovat nousseet palvelun edullisuus 2,92 -> 3,08 sekä palvelun helppokäyttöisyys 3,4 -> 3,5.
Asiakaspalvelumme kehittämisessä olemme onnistuneet erinomaisesti. Se on noussut jokaisessa kyselyssämme 3,09 -> 3,14 -> 3,46 ja on nyt viimeisssä kyselyssä jo 3,53 😊
Viime kerran kyselyssä toimme yhden uuden väittämän palvelun kehitykseen liittyen. Sitä ennen olimme saaneet jonkin verran palautetta liian nopeasta kehitystahdista, mutta laajempi käyttäjäkuntamme on ollut erittäin tyytyväinen palvelun kehitykseen. Tämän vuotisessa kyselyssä tyytyväisyys oli kasvanut entisestään.
Helppokäyttöisyyden pisteet nousivat toiseksi eniten palvelun edullisuuden jälkeen. Nyt pisteet olivat 3,5 (viime vuonna 3,4) ja sitä voi pitää erinomaisena tuloksena. Olemme saaneetkin paljon positiivista palautetta palvelun selkeydestä ja helppokäyttöisyydestä.
Erinomaisista pisteistä huolimatta, helppokäyttöisyyteen panostetaan myös jatkossa. Jos sinulla on hyviä ideoita, joilla palvelusta voisi tehdä entistä käyttäjäystävällisemmän, niin toivommekin että kerrot näistä myös meille.
Ominaisuudet
Näiden jälkeen tulivat ostolaskujen maksaminen pankkiyhteyden kautta (5,8 %), tilausvahvistuksen luonti laskusta (5 %), tiliotteiden haku pankkiyhteyden kautta (3,3 %) sekä tuotteiden kieliversiot (3,3 %).
Seuraavina tulivat ostotilaukset / tarjouspyynnöt (6,6 %), sähköinen allekirjoittaminen (5,3 %), Laskupisteeseen integroitu verkkokauppa (5,3 %) sekä luottotietokysely (4,6 %). Oman verkkokaupan toteutus palveluumme ei ole lähitulevaisuuden suunnitelmissa, mutta kumppanimme Markup.fi on toteuttanut lisäosan, jonka avulla palvelumme saa integroitua suosittuun WooCommerce-verkkokauppaan.
Käyttäjäpalaute 😊
Kyselytutkimuksessa oli myös kaksi vapaata tekstikenttää, joissa kysyimme mitä parannuksia ja/tai muutoksia käyttäjämme haluaisivat palveluumme sekä onko jotain muuta, josta he haluaisivat meille kertoa. Saimme näihin hyviä vastauksia ja tulemme käymään kaikki läpi ja muutamissa tapauksissa otamme yhteyttä vastaajiin, jotta saamme halutut toiveet selvitettyä tarkemmin sekä autettua muutamia käyttäjiämme heidän kohtaamissaan ongelmissa.
Asiakastarinat
Kysyimme myös halukkuutta osallistua kotisivuiltamme löytyviin asiakastarinoihin oman tarinansa muodossa. Mielenkiintoa näihin löytyi useammalta vastaajalta ja olemme kaikkiin yhteydessä asian tiimoilta.
Kiitokset vielä kaikille vastaajillemme avustanne palvelumme tulevaisuuden suunnittelussa!
Katso vuoden 2024 kyselytutkimuksen tulokset
Katso vuoden 2023 kyselytutkimuksen tulokset
Katso vuoden 2020 kyselytutkimuksen tulokset
Katso vuoden 2019 kyselytutkimuksen tulokset
Katso vuoden 2018 kyselytutkimuksen tulokset