LASKUPISTE™-KÄYTTÄJÄTUTKIMUS 2023
Yleistä
90,9 % SUOSITTELEE!
KÄYTTÄJÄT
Suurin osa tutkimukseen vastanneista käyttäjistämme käyttää palveluamme muutamasta kerrasta viikosta muutamaan kertaan kuukaudessa. Päivittäisten käyttäjien määrä on laskenut viime vuoden 21,3 %:sta 14,3 %:iin. Tämä ei varmastikaan koske koko käyttäjäkuntaamme, vaan todennäköisesti hinnoittelumuutokset ovat aktivoineet erityisesti alemman käyttötason käyttäjiämme, joka on sitten heijastunut tuloksiin. Päivittäin käyttäviä on kyselyssä ollut nyt suunnilleen saman verran kuin kuukausittain käyttäviä.
Laskupiste sisältää kaiken laskutukseen liittyvän 89,3 %:lla käyttäjistämme. Viime vuonna tässä oli iso pudotus ja arvona 78,8%, mutta uusin tulos on kasvanut myös toissakertaisesta 85,5 %:sta. Kasvuun on vaikuttanut sekä suuri alempien käyttötasojen käyttäjien osallistumismäärä että myös palvelumme kattavuus laskutukseen liittyvissä toiminnoissa. Tämän takia palveluun on kehitetty jo pidemmän aikaa myös muita ominaisuuksia, esim. ERP-toiminnallisuuksia. Saimme vastauksissa myös jonkin verran uusia kehitysideoita, joita tuomme palveluumme tulevaisuudessa.
Hinnoittelu
Suurimman osan (75%) mielestä palvelumme on sopivan hintainen. Hinnoittelumuutokset ovat odotetusti vaikuttaneet tuloksiin ja palveluamme pitää enää 8,9% todella edullisena. Turhan kalliina sitä pitää 16,1%, kun vuotta aiemmin ainoastaan 2,4% oli tätä mieltä. Myös edellisen hinnoittelumuutoksen jälkeen oli nähtävissä samankaltainen tilanne, mutta palvelun kehittymisen myötä, tyytyväisyys palasi entiselleen.
Tyytyväisyys
Kysyimme käyttäjiemme mielipidettä yllä olevassa graafissa näkyvistä väittämistä. Väittämien vaihtoehdot olivat väliltä 1 – 4. Kaikki muut, paitsi edullisuus, ovat hyvin lähellä viime vuoden tuloksia. Näiden vastausten keskiarvo on erinomaisesti tasaisesti lähellä 3,5:ttä.
Tyytyväisimpiä käyttäjämme ovat viime kyselyn tapaan palvelun nopeuteen, johon pyrimme panostamaan myös jatkossa. Toiseksi on noussut palvelun helppokäyttöisyys. Hyvin lähellä tasapisteissä tulevat asiakaspalvelu, yleinen tyytyväisyys palveluun sekä palvelun tuoma apu. Eniten on noussut, viime vuoden tapaan, helppokäyttöisyys 3,5 -> 3,55.
Asiakaspalvelumme kehittämisessä olemme onnistuneet erinomaisesti. Se on noussut tähän mennessä jokaisessa kyselyssämme 3,09 -> 3,14 -> 3,46 -> 3,53 ja oli nyt käytännössä sama kuin viimeksi, eli 3,52. Myös tyytyväisyys palvelumme kehitykseen on pysynyt erinomaisella tasolla, ollen 3,46.
Ominaisuudet
Näiden jälkeen oli hyvin tasaväkistä. Laskun merkitseminen luottotappioksi sai 9,7%, Taloushallinto-osion parannukset, kate-tiedot laskun luonnissa sekä työkirjaukset saivat kaikki 8,1% äänistä.
Seuraavina tulivat tasapisteissä (5,5%) ostokuittien sisällön automaattinen luku, luottotietokysely, kassavirtaennuste, kotitalousvähennyksen sisältävät laskut sekä sähköinen allekirjoittaminen. Muut vaihtoehdot saivat hajaääniä, mutta tiedostamme, että tämä kysely ei anna 100% vastauksia käyttäjiemme tarpeista ja sen takia kuuntelemme tarkoin myös asiakaspalvelumme saamia palautteita, kun suunnittelemme palvelumme kehitystä. Sposorointimallimme avulla myös teidän on mahdollista osallistua palvelumme kehitykseen.
Käyttäjämme saivat myös esittää itse haluamiaan uusia toimintoja ja parannuksia palveluumme ja näitäkin saimme kiitettävän määrän. Käymme toivomuksia läpi ja lisäämme niitä kehityslistallemme. Ensimmäisenä nostimme kehityslistallemme mahdollisuuden tallentaa taulukoiden näyttörivien oletusarvon käyttäjäkohtaisesti. Ensimmäisenä parannuksena nostamme kehityslistalle haku-kentän toiminnallisuuden parantamisen mobiilikäytössä.
Käyttäjäpalaute 😊
Asiakastarinat
Kysyimme myös halukkuutta osallistua kotisivuiltamme löytyviin asiakastarinoihin oman tarinansa muodossa. Mielenkiintoa näihin löytyi useammalta vastaajalta ja olemme kaikkiin yhteydessä asian tiimoilta.
Kiitokset vielä kaikille vastaajillemme avustanne palvelumme tulevaisuuden suunnittelussa!
Katso vuoden 2024 kyselytutkimuksen tulokset
Katso vuoden 2022 kyselytutkimuksen tulokset
Katso vuoden 2020 kyselytutkimuksen tulokset
Katso vuoden 2019 kyselytutkimuksen tulokset
Katso vuoden 2018 kyselytutkimuksen tulokset